V dnešní době není nikterak těžké najít na internetu stránky, které vám najdou nejlevnější variantu toho, jak se dostat prakticky kamkoli po celém světě. Pokud jde o leteckou dopravu jedná se například o skyscanner.cz, letenky.cz nebo letuska.cz. Je otázkou chvilky zajít na jeden z těchto serverů, zadat potřebné údaje a během několika sekund vybírat s široké nabídky letů šitých přímo vám na míru.
My jsem k samotné rezervaci využívaly právě skyscanner a jsme s ním nadmíru spokojené. Avšak při počátečním vyhledávání všech možností jsme vyzkoušely všechny zmíněné servery a musím říct, že jsme nikde nenašly žádnou velkou funkční vadu, všechny fungují v podstatě podobně a více méně nám nabídly i stejně výsledky. Takže je vcelku jedno, který si zvolíte.
Na skyscanner bylo vše jednoduché, rychlé a přehledné.
/EN/
The two most important things to do was to make a reservation for the hotel room and plain tickets. Because it was obvious that as soon as we have these two things, we'll be 100% sure we're going. So we didn't wait long before buying plane tickets.
These days it's not difficult to find a web sites where you can go to look for the cheapest way how to get anywhere in the world. Considering mainly the flying, it can be for example skyscanner.cz, letenky.cz or letuska.cz. It's the matter of minutes to go to one of these servers, put the important information in and just in a few seconds go through the wide range of flights.
We were using skyscanner for the reservation and we can't complain. However we tried all the servers mentioned above and they all work very well. They are also quite similar so it doesn't even matter which one you choose.
Skyscanner is simple, fast, user friendly and well-arranged.
My jsme z časových důvodů nezvolily tu nejlevnější možnost, tedy letět z nejlevnější společností na trhu - Ryanair, ale vybraly jsme si irskou národní leteckou společnost Aer Lingus, protože slibuje, že bychom byly v Dublinu už v půl šesté a stihly tak ještě něco málo obejít. :)
Stačí si vybrat příslušný let z nabídky a ve většině případů (i v tom našem) vás to odkáže přímo na servery jednotlivých společností, kde pak můžete pokračovat samotnou rezervací a koupí letenek.
ALE POZOR!
Samozřejmě, že ty nízké ceny u letenek vypadají víc než dobře, to je jasné. My jsme byly prvotně také překvapené, jak levně se dá letět. Ale konkrétně u těchto nízko-nákladových společností, jakými jsou právě Ryanair a Aer Lingus, musíte ještě hodně věcí připlácet, takže částka uvedená u nabídek na serverech jako je skyscanner rozhodně není konečná. čtete dál
/EN/
We didn't actually choose the cheapest option - the cheapest company Ryanair, but we went for national flag carrier airline of Ireland - Aer Lingus, because we were promised to get to Ireland around 5.30 pm so we'd be able to actually see something in the evening.
All you have to do is choose the flight and in most of the cases, you go straight to the airline server where you can go on with the reservation and buying the tickets.
ONE IMPORTANT THING!
Clearly the low prices looks so good! We were actually surprised how cheap it can be to fly to Ireland. BUT!! Especially with these low-cost airlines, such as Ryanair and Aer Lingus, you have to pay for a couple of "extras" so in the end you'll pay a bit more than you can see as a price on servers like skyscanner. read below
Vybraly jsme si tedy let, který nám vyhovoval a byly jsme přesměrovány na internetové stránky Aer Lingus. A tam jsme se docela potrápily. Proto také sepisuji tenhle článek, abyste věděli, co a jak a vyvarovali se některých chyb, které my jsme tedy udělaly, ale naštěstí se vše vyřešilo a dobře to dopadlo. (Když tohle píši, už mám na e-mailu potvrzení o tom, že skutečně letíme.)
/EN/
So we've chosen the flight and went to Aer Lingus web sites. And it wasn't easy there, trust me! That's why I'm writing this so you'll know what to be aware of and won't do the same mistakes as we did. Luckily the mistakes we did could have been quite easily repaired and all ended well. (As I'm writing this I've already received an e-mail confirmation about our plane tickets. We're flying!)
Samotným procesem rezervace jsme musely projít dvakrát. Poprvé poté, co jsme navolily všechny možnosti a zadaly všechny údaje, včetně těch platebních, odpovědí nám byla chyba systému. Což nás nemálo vyděsilo právě proto, že jsme už vyplnily údaje o kreditní kartě a tak podobně. Bály jsme se problému, že by nám byly z účtu stržené peníze a letenky bychom neobdržely, jelikož jsme samotnou rezervaci ani v závěru nepotvrdily.
Proto jsme se okamžitě obrátily na zástupce společnosti v České Republice, kteří vyřizují právě registrace letenek (jsou prakticky v každém státě EU, takže se nemusíte bát jakýchkoli jazykových překážek). Téměř nás překvapilo, jak moc nápomocní byli. Odpověděli hned obratem, vysvětlili, že se pravděpodobně jedná o problém s připojením k serveru pojišťovny, jelikož jsme si k letenkám navolily i cestovní připojištění. Ujistili nás, že o peníze nepřijdeme, a poté, co jsme jim zaslaly informace o naší rezervaci, ujistili se, že opravdu neproběhla. Omluvili se nám za způsobené komplikace a poprosili nás, abychom rezervaci provedly ještě jednou, tentokrát bez pojištění. Což bylo to nejmenší. Pojištění se dá vždy sehnat zvlášť, v tom nebyl žádný problém.
Napodruhé už rezervace proběhla bez problému a bylo vyřízeno.
/EN/
We had to go twice through the actual process of reservation. The first time, after we'd chosen all the possibilities and fill out all the information, including the ones about paying, we ended up with the system error. Which scared us a bit as we've already filled out the info about the credit card. We were worried that we're gonna lose the money without receiving the actual plane tickets.
So right away we contacted the airlines' reservations representatives for Czech Republic (the airlines have representatives in almost every country of EU so don't worry about the language barriers). We were almost surprised how helpful they were. They replied right away and explained that the error is probably due to the bad connection to the server of the insurance company as we'd actually chosen to have an insurance with the tickets. They reassured us that we definitely won't lose the money and after we sent them the information about our reservation, they made sure that it really hadn't been made and confirmed. They apologized and asked us to make the reservation again, this time without the insurance. Which wasn't a problem for us.
The second time, everything went smoothly.
Teď k těm "extra" poplatkům. Jedná se zejména o poplatek za zavazadlo k odbavení. Můžete si zvolit jeho velikost, a tím se samozřejmě mění i cena (čím větší, tím dražší). My jsme volily klasické do 20 kg, což bylo kolem 500,- za jeden let (500,- tam a 500,- zpátky). Pak také platíte poměrně malý obnos za to, že si sami vyberete, kde chcete v letadle sedět. Opět jsou asi tři cenové možnosti; sedadla blíž dveřím jsou trochu dražší, stejně tak sedadla, která mají větší prostor pro nohy. Za "normální" sedadla někde uprostřed letadla jsme platily asi 120,--.
Jsou dvě možnosti, jak se s těmito poplatky vypořádat. Buď si hned v prvním kroku rezervace "upgradujete" status letu, což znamená, že letenky budou asi o 1.000,-- dražší, ale poplatky za kufr a výběr "normálního" sedadla již budou v této ceně započítané, nebo si necháte let na nejnižším statusu a později si tyto poplatky naklikáte zvlášť.
My jsme si vlastně vyzkoušely obě možnosti a jde prakticky jen o to, že první možnost vám ušetří trochu času a klikání, jinak cenově to vyjde úplně stejně.
/EN/
Now about the "extra" fees. The most important one is for the check-in bag. You can chose the size which is connected to the price, of course (the bigger, the more expensive). We've chosen the one up to 20 kg which was around 500 Kč/19 EUR for one flight (500,- there and 500,- back). Then you have to pay a little something for choosing where you wanna sit. Again you have more possibilities; the seats closer to the exit are more expensive as well as the seats with more space for your legs. "Normal" seats somewhere in the middle of the plane cost around 120 Kč/5 EUR.
There are two possibilities how to deal with these fees. Either you can upgrade the flight status in the first step of the reservation, which means that the price will be proximately 1.000 Kč/37 EUR higher but the fees for the check-in bag and "normal" seat are already included, or you stay on the lowest flight status and add the fees later on.
We actually tried the both ways and the only difference is that the first way saves you a bit of time and clicking; financially it's the same.
Pak už jenom počkáte, až vám e-mailem přijde potvrzení, které pak slouží i jako samotné letenky, takže si nesmíte zapomenout udělat někam poznámku, abyste si to včas vytiskly (což bych asi taky měla udělat). A nezbývá než se těšit na cestu! :)
Už jsem doma dostala úkoly, co mám přivést. Brácha si řekl o Irskou whiskey a táta si řekla o "hodně dárečků". A se Šáry už jsme do našeho programu kromě památek Dublinu a výletu k majáku na pobřeží přidaly i návštěvu Primarku. Konec konců jedeme tam měsíc před Vánoci. :)
/EN/
Then you just have to wait till you get an e-mail confirmation which then stands for the actual tickets, so don't forget to make a note to print it in advance (which I probably should do as well). And then just enjoy the trip! :)
I've already got some requests what to bring from Ireland. My brother wants Irish whiskey and my dad asked me for "a lot of presents". And we've already put Primark into our programme. After all we're going there just a month before Christmas. :)
Tak zase příště ;)
// Talk to you soon :)
Kisses xx
Lil'
Žádné komentáře :
Okomentovat